24.08.2017
BIP
Dane szkoły
Gimnazjum nr 1
z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Bolesława Chrobrego
w Zgorzelcu
ul. Kościuszki 68
59-900 Zgorzelec
tel. 075 775 21 88
O szkole
Historia szkoły
Czego i jak uczymy
Patron - Bolesław Chrobry
Dyrekcja szkoły
Kadra pedagogiczna
Hymn szkoły
Misja szkoły
Wizja szkoły
Dokumenty
Model absolwenta
Dla ucznia i rodzica
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Stowarzyszenie "In spe"
Lista podręczników
Terminarz zebrań
Egzamin gimnazjalny
E-rekrutacja
Doradca zawodowy
Psycholog, pedagog
Pielęgniarka
Biblioteka
Organizacja pracy
Kalendarz szkolny
Rozkład dzwonków
Plan lekcji
Z życia szkoły
Projekty i programy
Promocja zdrowia
Miniportal
Lipdub
Inni o nas
Klasa anglojęzyczna
Warsztaty
Klasa sportowa
Zgrupowania
Zimowiska
Podziękowania
TIK
Dyplomy z Pragi
Darmowe podręczniki
Nasz Facebook
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Nawigacja
Artykuły » Szkoła » Model absolwenta
Model absolwenta
MODEL ABSOLWENTA Gimnazjum nr 1 w Zgorzelcu wynikający z podstawy programowej oraz realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły.



Uczeń kończący gimnazjum powinien posiadać następujące umiejętności i kompetencje:

  • Rozumieć i stosować przyjęte normy współżycia w najbliższym otoczeniu.
  • Samodzielnie oceniać zachowania swoje oraz cudze , a także przewidywać ich konsekwencje.
  • Wyrażać własne zdanie i słuchać zdania innych.
  • Posiadać znajomość organizmu ludzkiego i zachodzących w nim zmian.
  • Nabyć umiejętność rozeznania, analizowania i wyrażania uczuć.
  • Rozróżniać kryteria dojrzałości fizycznej, psychicznej, społecznej i moralnej.
  • Umiejętnie pracować nad własnym rozwojem i podejmowaniem wysiłku oraz odraczaniem gratyfikacji.
  • Rozumieć i akceptować , podwójny cel ludzkiej seksualności, jakim jest wyrażanie miłości małżeńskiej i rodzicielstwo.
  • Umiejętnie korzystać ze środków przekazu, bronić się przed destrukcyjnymi oddziaływaniami.
  • Wnosić pozytywny wkład w życie rodziny.
  • Umiejętnie rozwiązywać konflikty .
  • Wyrażać szacunek dla siebie, innych ludzi, ich wysiłku i pracy.
  • Rozumieć współzależności pomiędzy różnymi aspektami zdrowia- fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym.
  • Rozpoznawać czynniki pozytywnie i negatywnie wpływające na rozwój i zdrowie.
  • Podejmować działania na rzecz ochrony i doskonalenia zdrowia.
  • Dostrzegać, opisywać i wyjaśniać związki między naturalnymi składnikami środowiska, człowiekiem i jego działalnością.
  • Krytycznie i selektywnie odbierać informacje o relacjach między człowiekiem i jego działalnością a stanem środowiska.
  • Planować i organizować działania służące poprawie stanu środowiska w najbliższym otoczeniu.
  • Oceniać wydarzenia zagrażające życiu i ujmować je w związki przyczynowo- skutkowe.
  • Opisywać i oceniać sytuacje wymagające od ludzi wspólnego działania oraz podporządkować się pewnym rygorom ( zarządzeniom ).
  • Przyjmować odpowiedzialność za zdrowie ( życie ) własne i innych.
  • Udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w nagłych wypadkach.
  • Korzystać ze zbiorów i warsztatu informacyjnego biblioteki.
  • Rozróżniać komunikaty informacyjne od perswazyjnych, przekazy przedstawiające rzeczywistość do interpretujących i fikcyjnych.
  • Wykorzystywać media jako źródła informacji i opinii w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy.
  • Posługiwać się podstawowymi urządzeniami medialnymi w zdobywaniu, dokumentowaniu i prezentowaniu wiedzy.
Rekrutacja
e-dziennik
e-learning
Galeria
e-Gazeta
Projekty

Certyfikaty
Odkrywcy talentów
Mapa
2,966,842 unikalne wizyty